Logo

Vågsbygd

mobilknapp

Gruppetrening

Barnetrening (3-10 år)

En time for barn mellom 3 og 10 år med fokus på lek og moro. En leken instruktør instruerer barna gjennom en time med forskjellige aktiviteter. Barnetreningen starter samtidig som andre timer for voksne så både barn og foreldre kan trene samtidig.

Varighet: 60 min
Når: Tirsdag kl. 16.30–17.30 og lørdag kl. 10.00–11.00 

Barna kan leveres 15 min før timen starter så foreldre kan rekke å gjøre seg klar til egen trening. 

BOOTCAMP

Den komplette destinasjonen for alle som elsker funksjonell gruppetrening. Gjennom ulike styrke og kondisjonsøvelser som utføres blant annet i sirkel, blir det tøffe intervaller. Du kan forvente en gøy treningsopplevelse med god effekt på både styrke og kondisjon og på denne timen varieres arbeidsperiodene alt i fra 20 sek til flere minutter. 
Øvelser du vil møte er både kroppsvektøvelser, øvelser med ball, kettlebells, manualer osv. Vi har mange muligheter, og både øktene og øvelsene vil variere fra gang til gang. Timen er tilpasset alle.

Varighet: 45 min
Møt ferdig oppvarmet.

Bøy og tøy

En time med fullt fokus på uttøying.  Perfekt hvis man har dårlig bevegelighet og ønsker økt fleksibilitet/leddutslag, vil ha en bedre kroppsholdning eller ønsker å forebygge smerter i nakke/rygg/skuldre. Målet med timen er å forlenge musklene og få økt bevegelighet til å gjøre det du vil.

Passer for alle.
Varighet: 25 min

HIT (High intensity training)

En tøff og rå time hvor fokuset er høy intensitet og hard jobbing. Timen vil bidra til å øke din utholdenhet og styrke, samtidig som den vil teste din mentale styrke. Timen vil aldri være lik og variasjon er ett nøkkelord. Instruktør vil alltid passe på at vekt/repetisjoner blir tilpasset den enkeltes form og behov. Alle øvelser vil bli forklart og demonstrert slik at alle skal være i stand til å gjennomføre dem korrekt og dermed unngå skader som følge av feil teknikk. Dette er en effektiv time og her kan du yte maksimalt!

Varighet: 45 min
Møt ferdig oppvarmet.

Løp/gå

Løp/gå Intervall

Løp/gå Intervall er en time for deg som har løpt før og som kjenner tredemøllen. Instruktøren tar deg gjennom en økt med høy intensitet og definerte arbeids- og hvileperioder.

Nivå: Svært anstrengende- maksimalt anstrengende
Varighet: 30 og 45 min


Løpemix

Dette kan være en time hvor du opplever alt fra en rolig langkjøringstime til hard intervall trening.

Nivå: Lett anstrengende til anstrengende
Varighet: 55 min

Pilates

 Pilates (eller Pilatesmetoden etter Josef Pilates) er styrke og bevegelighetstrening i en og samme time. Treningen gir kroppsbevissthet, sentrering, balanse, lik styrke i de dype musklene og de overfladiske dynamiske musklene både på høyre og venstre siden av kroppen, koordinasjon, pust, og tøyning. Vi fokuserer på riktig bruk av teknikk for å forebygge skader og for å få en flott holdning.

Varighet: 30 min og 55 min

Powerpilates

I Powerpilates bruker vi egen kroppsvekt for å styrke kjernemuskulatur i tillegg til armer og ben. Noen øvelser kjenner du helt sikkert fra før, mens andre øvelser kanskje er nye og utfordrende. Vi fokuserer på riktig bruk av teknikk for å forebygge skader og for å få en flott holdning.

Varighet: 30 min

Puls

Puls

Enkel og morsom kondisjonstrening til energisk musikk som får opp pulsen og forbrenningen.  Timen starter med oppvarming med store bevegelser og går deretter over til en sammenhengende arbeidsperiode som gir intensive pulstopper. Timen finnes også uten hopp.

Varighet: 30 min

Puls Intervall

Enkel og morsom gruppetime med kombinasjon av kondisjon og styrketrening. Timen starter med en god oppvarmingsdel før vi jobber videre i intervaller med vekselvis styrke og kondisjon. Vi jobber med funksjonelle øvelser, store muskelgrupper og enkelt utstyr. Det er enkle trinn, energisk musikk og kraftfulle bevegelser som får opp pulsen og forbrenningen.

Varighet: 55 min

Senior trening

Funksjonell, helhetlig trening tilpasset voksne.Timen har god effekt på styrke, kondisjon, bevegelighet, balanse og ikke minst et overskudd i hverdagen.

Velkommen til sunn aktivitet og hyggelig samvær!

Varighet: 55 min

Spring Løp Ute

Dette er en time hvor vi tar med oss joggeskoene ut i forskjellig terreng. Timen kan være alt fra en rolig langkjøringstime til hard intervall trening.

Sesongbasert time.

Nivå: Lett anstrengende til anstrengende
Varighet: 60 min

Spring Sykkel

Spring Sykkel 90

Dette er en anstrengende time som er tilrettelagt for «syklister» som for eksempel har som mål å sykle Kristiansand-Hovden.

Nivå: Anstrengende
Varighet: 90 min

Spring Sykkel Landevei

Sykkel ute! Ulik lengde og intensitet fra uke til uke.
Sesongbasert time.

Spring Sykkel Offroad

Sykkel ute! Ulik lengde og intensitet fra uke til uke.
Sesongbasert time!

Step

Enkel og morsom kondisjonstrening til energisk musikk som får opp pulsen og forbrenningen.  Det er enkle, gode trinn på step kasse og skal være lett og følge.

Varighet: 30 min 

Step-puls Intervall

Enkel og morsom gruppetime med kombinasjon av kondisjon og styrketrening.

Timen starter med en god oppvarmingsdel før vi jobber videre i intervaller med vekselvis styrke og kondisjon. Vi jobber med funksjonelle øvelser, store muskelgrupper og enkelt utstyr. Det er enkle, gode steptrinn som får opp pulsen - og effektiv styrke med egen kroppsvekt, manualer og/eller vektstang.

Varighet: 55 min

Styrke

Styrke

Dette er en styrketime med god flyt og fine øvelser for hele kroppen. Øvelsene utføres både med egen kropp og med manualer, vekstskiver, vektstang eller annet utstyr.

Varighet: 30, 45 og 55 min


StyrkeCore

Styrke Core er styrketrening som utfordrer hele kroppen. Her må du jobbe mye med kjernemuskulaturen som er de dype rygg- og magemusklene. Disse musklene er viktige for god kroppsholdning, god balanse og rett og slett for å kjenne seg sterk og å unngå skader.

Vi jobber mye med egen kroppstyngde som belastning.

Varighet: 30 min

 

Sykkel

Morgensykling

En mix av utholdenhetstrening og intervalltrening. En perfekt start på dagen, og en time som passer for alle.

Nivå: Lett anstrengende til anstrengende
Varighet: 55 min


Sykkel MIX

På denne timen rullerer vi på instruktørene. Det betyr at timene er svært varierte. Dette kan være alt en rolig utholdenhetstime til hard intervall trening.

Nivå: Lett anstrengende til anstrengende
Varighet: 55 min


Sykkel Utholdenhet

Dette er en rolig time hvor vi jobber med en puls mellom 65-80 % av makspuls. Timen passer for alle, både nybegynnere og de som har syklet mye.

Nivå: Lett anstrengende til anstrengende
Varighet: 45 og 55 min 


Sykkel Intervall

Sykkel intervall er en time for deg som har syklet før og som ønsker en intensiv økt med mulighet for å ta deg helt ut. Timen er lagt opp med tydelig definerte arbeids- og hvileperioder.

Nivå: Anstrengende
Varighet: 55 min


Senior Sykkel

Sykkeltime for seniorer. Timene varierer mellom rolige utholdenhetstimer og litt tøffere intervalltimer. Denne timen passer både for nybegynnere og de som har syklet litt fra før.

Nivå: Lett anstrengende til anstrengende
Varighet: 55 min

Tabata

Tabata

Enkel, effektiv og funksjonell intervalltrening for styrke, spenst og kondisjon.. Tabata er en intervallprotokoll utviklet av Dr. Tabata for japanske langdistanseløpere i 1996. Programmet viste seg å gi oppsiktsvekkende resultater, både for atleter og nybegynnere. Hvert intervall er 20 sek arbeid og 10 sek hvile i åtte omganger, totalt 4 minutter. Mellom hvert intervall har vi 1 min pause.

Varighet: 45 min

Møt ferdig oppvarmet


Tabata Sirkel

Enkel, effektiv og funksjonell intervalltrening for styrke, spenst og kondisjon.  Tabata er en intervallprotokoll utviklet av Dr. Tabata for japanske langdistanseløpere i 1996. Programmet viste seg å gi oppsiktsvekkende resultater, både for atleter og nybegynnere. Hvert intervall er 20 sek arbeid og 10 sek hvile i åtte omganger, totalt 4 minutter.  Mellom hvert intervall har vi 1 min pause. Denne timen foregår i sirkel så når man er ferdig med en intervall flytter man seg til neste stasjon i sirkelen.

Varighet: 45 min

Møt ferdig oppvarmet

Yoga

Yoga

Timen er bygget på klassiske yogastillinger, en blanding mellom dynamiske og statiske øvelser. Noen styrkende, andre er avspennende. Timen har stort fokus på pust, bevegelighet, egen kropp og tilstedeværelse. Denne klassen passer for alle.

Varighet: 55 min

Zumba

Morsom time inspirert av latinamerikansk musikk og dans. Hver sang har sin koreografi med lettlærte trinn. Dynamisk, morsom og enkel dansetime der treningsglede står i fokus.

Varighet: 55 min